Cookie Consent by Free Privacy Policy website

Fortrydelse

Har du fortrudt dit køb?

Du har altid 14 dages fortrydelsesret*

Følg denne guide til returnering, hvis du har fortrudt købet af en eller flere varer

1. I din pakke har vi vedlagt en grøn returformular – den svarer til størrelsen på et postkort.
Den kan bruges til at give os de informationer vi skal bruge for hurtigt og nemt at kunne håndtere din returvare.

1.1 Hvis du ikke kan finde sedlen, så fortvivl ikke.
Vi vil gerne vide følgende, så skal vi nok finde dig i vores system:

  • Ordre nummer
  • E-mail

2. På vores side kan du købe en retur-pakkelabel, som kan anvendes når pakken sendes retur. Du modtager en e-mail med pakkelabelen fra GLS som du udskriver og så kan du indlevere pakken til en GLS pakkeshop. Det kunne eksempelvis være der, hvor du hentede din pakke.

2.1 Du må også bruge en anden leveringsmetode fx Postnord, brev, komme forbi butikken eller noget helt andet.

2.2 Pakken skal sendes retur til vores adresse. Hvis vi skal afhente en pakke, så bliver du pålagt et håndteringsgebyr på 75 kr.

3. Når vi modtager din returvare, tjekker vi om at varen er i samme stand som ved afsendelse og om vi har modtaget varen inden for fortrydelsesretten.

  • Det betyder, at varen er ubrugt, ren og at emballagen er intakt.

4. Hvis alt er okay, modtager du en kreditnota på mail og samtidigt vil vi tilbageføre pengene til din konto.

4.1 I dag kan du anvende mange betalingsmetoder og der kan være forskel på hvor hurtigt du får pengene retur fra din bank.

  • Ved brug af Mastercard, vil banken beholde pengene i 30 dage efter vi har returneret dem.
  • Betaler du med Viabill, vil pengene ikke komme retur til dig, men blive fratrukket din Viabill konto.

Er du i tvivl om hvilke regler, der dækker din betalingsmetode? Så anbefaler vi dig at tage fat i din bank, da de kender de helt præcise detaljer om netop din aftale.

5. Hvis der er problemer med de varer du har sendt retur, vil du modtage en mail fra os.

Hvorfor har du fortrudt?

Vi vil altid gerne vide hvorfor du har fortrudt dit køb, da det kan være vi kan ændre noget, som gør det lettere at træffe et valg, når man handler online.

Du bestemmer selv om du vil fortælle os hvorfor.

*Gælder ikke godbidder, foder og loppemidler.