FAQ
Spørgsmål og svar
Find svar på oftest stillede spørgsmål.
Generelle FAQs
Loppetjansen er med til at skåne miljøet mest muligt.
Måske, har du modtaget en papkasse med et andet mærke end Loppetjansen, men det er helt med vilje! Vi genbruger så meget som muligt af den emballage, som vi selv modtager fra leverandører. Derudover har vi lavet særlige aftaler med lokale butikker, som giver os deres brugte kasser.
Vi sorterer pap og papir i vores butik og webshop, da vi synes det er vigtigt at vi alle sammen passer på miljøet. Og så vælger vi tryksager, som er produceret med omtanke.
Nej, vi har kun en fysisk butik i Nyborg.
Men du kan afhente din ordre hos os i Odense, hvor vores lager og administration holder til. Vores åbningstid finder du her.
Hvis din varer er på lager online, kan du som regel afhente din pakke i Odense efter 2 timer. Hvis du har købt den inden for vores åbningstid. Har du valgt afhentning i Nyborg, går som regel 1-2 hverdage.
Produktinformation
Frakkerne er målt i længde og omkreds, som måles i cm.
- Længden måles fra hundens halsbånd til hundens halerod.
- Omkredsen måles rundt om maven på hunden. (bag ved forbenene eller bugen)
Halsomkredsen måles rundt om halsen på din hund. Sørg altid for at der er 1 cm ekstra, så halsbåndet ikke strammer.
Hvis du har en hvalp, er det en god ide med et halsbånd der kan justeres da hvalpen vokser.
På senge er målene, der er opgivet, det største udvendige mål med mindre andet står beskrevet i teksten.
Særligt om runde senge:
Målene angives i Ø (diameter)
Så hvis en seng måler Ø50 cm, så er den 50 cm i diameter.
Når du skal finde den rigtige størrelse til din hund, skal du sikre dig at hunden kan stå oprejst og at den kan vende sig i buret.
Det er altid en god i de at måle hundens højde og længde, for at du kan være sikker på at finde den rigtige størrelse til lige netop din hund.
En god huskeregel er at der altid skal være +5 cm oveni hundens længde og bredde, så buret er stort nok.
Det er varer, som vi pt. ikke har fysisk på vores lager. Der er derfor en længere leveringstid på. Leveringstiden står på produktet. En bestillingsvare vil typisk først blive bestilt hjem, når du laver en ordre på den. Men bare rolig - vi trækker først pengene, når vi sender din vare.
Levering og returnering
GLS pakkeshop
GLS pakkeshops er afhentningssteder, som findes på tankstationer, forretninger el. lign., hvor din pakke bliver indleveret. Du skal altså selv hente pakken og du modtager en sms/e-mail, når pakken er klar til afhentning i den valgte GLS pakkeshop.
GLS erhverv
GLS erhverv kan vælges af alle, som får deres pakke leveret til en virksomhed i Danmark.
Husk at påføre virksomhedens navn på bestillingen da den ellers ikke kommer frem.
GLS privat
GLS privat levering betyder, at pakken leveres til din adresse.
Denne kan KUn anvendes, når du har en aftale med GLS om at pakken må stilles.
Du kan få en aftale med GLS ved at lave en fuldmagt om at pakken må sættes på din adresse. læs mere på GLS
Leveringen anses som sket, når pakken er sat, hvor risiko og ansvar overgår til dig, så det er vigtigt at pakken stilles et sikkert og forsvarligt sted. Pakken leveres som udgangspunkt ved kantstenen.(dvs. den bæres ikke op på 2. sal)
Ved bestilling alle hverdage inden kl. 13.00 afsendes din pakke fra os samme dag.
Undtagen er vare som er bestillingsvare, eller hvis nogen af de købte vare skal hentes i vores butik i Nyborg, så vil leveringstiden blive 1-2 dage længere.
Din pakke vil som udgangspunkt blive leveret inden for 24-48 timer alle hverdage. Dog med undtagelse af ikke brofaste øer, hvor du må påregne 2-4 dages leveringstid.
Pakker til udlandet har længere leveringstid.
Send os en e-mail med dit ordrenummer, så vil vi undersøge din afsendelse nærmere og se hvor pakken bliver af.
Hvis indholdet i pakken er beskadiget, skal du kontakte vores kundeservice med det samme eller senest inden for 24 timer fra modtagelsen.
Skriv dit ordrenummer, hvad der er sket, og medsendt et billede af skaden. Gem alt materiale fra indpakning, papkasse, emballage o.l.
Hvis ovenstående ikke overholdes, kan du ikke klage over beskadiget produkter.
Hvis du modtager din pakke og der mangler nogle varer, i forhold til det du har bestilt, så skal du kontakte os med det samme (inden for 48 timer), så vi kan få løst problemet. kontakt vores kundeservice klik her
Du modtager en faktura pr. e-mail og ikke samme med din pakke. Du kan altid henvende dig inden for 14 dage og få tilsendt en ny faktura til din e-mail.
Den faktura du modtager, skal du ikke betale.
Det er blot en faktura så du kan se hvad du har købt. Du skal bruge den efterfølgende, hvis du skal reklamere eller sende varer retur.
Der er forskellige priser på fragt alt efter hvad det du køber vejer og hvordan pakke skal leveres.
Fragt Danmark med GLS
Pakkeshop max 20kg
0-5 kg Pris 49kr
5-10 kg Pris 59kr
10-20kg Pris 75kr
Fragtfri ved køb over 400kr
Pakkeshop 20-40kg
20-30 kg 79kr
30-40 kg 99kr
Fragtfri ved køb over 900kr
GLS Pakkeshop XL (sendes i flere kasser)
40-60 149kr.
GLS privatlevering (max. indhold pr. pakke 30kg)- Store ting (fx elektrisk badekar) skal sendes på palle
Kræver flex leveringsaftale med GLS - læs mere her
0-1kg 59kr
1-5 kg 69kr
5-10kg 79kr
10-20kg 99kr
20-30kg 119kr
Fri levering ved køb over 500kr
GLS PRIVAT XL (sendes i flere kasser)
Kræver flex leveringsaftale med GLS - læs mere her
40-60 kg Pris 199kr.
Fragtfri 1200kr.
Pallefragt
Levers ved kantstenen. Prisen udregnes endeligt når vi har modtaget din ordre. Du får besked på hvad fragten koster inden levering.
20-600kg 500kr.
Fragt til B2B kunder
0-30 kg pris 99kr
Fragtfri ved køb for over 1500kr
Vi må desværre ikke tage veterinær håndkøbsmedicin retur, det bliver nemlig betragtet som et lægemiddel. Da lægemidler skal opbevares ved helt bestemte temperaturer og når produktet har forladt vores butik eller lager, må vi ifølge lægemiddelstyrelsen ikke tage produktet retur. Er du i tvivl om hvilket loppe- eller flåtmiddel du skal købe, så kontakt os for vejledning. Vi hjælper gerne med at finde det rigtige loppe- eller flåtmiddel du skal købe ud fra din hunds behov.
Ja vi tilbyder mulighed for FRI fragt. Du kan læse mere om fragtgrænserne i fanebladet Fragtbetingelserne her i spørgsmål og svar.
Når du sender en pakkeretur, så vedlæg et stykke papir med dit ordre eller fakturanummer samt dit navn og adresse.
Du skal pakke varen forsvarligt ind. Da det er dig der står for risikoen for pakken indtil vi har modtaget den.
Du returnere en vare retur ved at sende den til os eller aflevere den i vores butik eller på weblageret.
Pakke der sendes retur skal sendes til
Loppetjansen
Østbirkvej 7
5240 Odense NØ
Husk at pakker SKAL sendes direkte til vores adresse.
Vi afhenter IKKE pakker sendt til pakkeshops!
Du kan købe en returlabel her
Der er vare som ikke tages retur på grund af lovgivning eller hvis de er speciel fremstillet til dig som kunde.
Vare der ikke tages retur er:
Fødevare til dyr (foder, godbidder og andet spiseligt)
V-mærket loppe- og flåtmidler (lovgivning på området)
Hundetegn (speciel fremstillet med gravering)
Nogle af vores produkter, er varer som vi først bestiller hjem, når du bestiller dem. Det er derfor ikke varer, som vi har liggende på lager og kan sende med det samme. Der vil være længere leveringstid. Leveringstiden vil fremgå på selve produktet.
Skal du sende en pakke retur?
Køb en pakkelabel online.
Følg linket og indtast dine oplysninger og betal for din returforsendelse.
Du vil herefter modtage en pakkelabel på mail.
Print pakkelabelen og sæt den på pakken
Aflever pakken i en GLS Pakkeshop i nærheden af dig.
Hvis du skal returnere en pakken kan du bruge den returformular der er i pakken (en grøn seddel) eller du kan udskrive denne Returformular
Reklamationsbehandling
Hvad betyder reklamationsret?
Som privatkunde i Danmark giver købsloven dig 2 års reklamationsret. Hvilket betyder at du kan klage over en vare i 2 år efter købet.
Købeloven dækker alle fejl, der var til stede, eller hvor årsagen til fejlen var til stede, da du fik varen leveret.
Det betyder også at hvis varen er slidt, misvedligehold, ødelagt, ændret eller andet udefra kommende så vil det ikke være dækket af reklamationsretten.
Der kan være vare der har en kortere reklamationsret. Det kan fx. være vare som naturlig bliver brugt (fx. godbidder og foder) Eller vare med en kortere holdbarhed end de 2 år, eller vare som ikke er beregnet til at kunne holde i 2 år.
Produkter der er bidt i stykker under brug er aldrig dækket af reklamationsretten.
Produkter der er slidt op /misvedligeholdt er ikke dækket af reklamationsretten
Produkter som er ødelagt fordi den er tabt eller andet udefra er ikke dækket.
Produkter som dit kæledyr ikke spise/bruge er ikke dækket af reklamationsretten.
Du kan læse mere reklamationsregler her
Køb af vare i webshoppen
Hvis du har købt et produkt i webshoppen og mener at der er tale om en produktfejl så skal du altid kontakte kundeservice på mail. kundeservice@loppetjansen.dk.
Send ALDRIG en vare retur uden aftale.
Købt af vare i butikken
Hvis du har købt et produkt i butikken og mener at der er tale om en produktfejl så kan du indlevere produkter til reklamations behandling i butikken.
Vi opfordre til at sende en mail til kundeservice@loppetjansen.dk inden du kommer forbi. Måske kan vi hjælpe dig uden at skulle have varen ind.
Når du kontakter kundeservice så skriv altid
"Reklamation" i emnelinje
Skriv dit ordrenummer (web) Bonnummer (butik)
Skriv hvilken vare reklamationen drejer sig om.
Beskriv hvad fejlen er
Hvornår fejlen opstod og evt. hvad du selv har gjort.
Du kan også udfylde vores reklamationsblanket og sende med i din mail til os.
Vær opmærksom på at der er et testgebyr på 250kr på produkter hvor vi er nød til at teste eller åben produkter for at kunne faststå om varen er dækket af reklamationsretten.
Formular til reklamation
Tryk her: Downlad blanketten
Yder i Garanti på produkter i sælger?
Nej vi yder som udgangspunk ikke garanti på de produkter vi sælger. Nogle af vores leverandør yder en ekstra eller særlig garanti. Her er det vigtigt at du selv læse betingelserne og udfylder disse.
Vi ved desværre ikke noget omkring dette og kan kun vejlede dig til at undersøge det selv for at kunne gøre brug af garantien.
Er der bidgaranti på jeres hundelegetøj?
Nej vi har ikke bidgaranti på jeres hundelegetøj! Da vores oplevelse er at produkter altid kan ødelægges hvis bare hunden er ihærdig nok.
Vi vejleder gerne i produkter som er mere holdbare. Men igen her er det vigtigt at man kender sin hund og ved hvad der er at man leder efter.
Vi har fx. bamser som er mere robuste, men det er stadig en bamse lavet i stof og den vil ikke være lige så robust som en massiv gummibold på 500 gram 🙂
Julegaver
Vi giver alle, der handler fra 1/12 til den 24/12, længere returret. Det betyder, at du kan bytte dine varer købt på vores webshop til andre varer eller få dine penge retur frem til d. 31. januar.
Derfor kan du bekymringsfrit købe dine julegaver hos Loppetjansen.dk både til dine egne kæledyr eller andre dyreejere og deres dyr. For at du kan sende en vare retur skal du oplyse et ordrenummer, ellers kan vi ikke finde dig i vores system. OBS: Varen skal være ubrugt og i original emballage.
Du kan vælge om du ønsker en anden vare eller pengene retur Du kan bytte alle gaver på nær julevarer, julekalendere, godbidder, foder og loppemidler.
Køber du Loppetjansens julegave er denne pakket flot ind ved modtagelsen.
Slip for at skulle pakke julegaverne ind og lad os gøre det for dig!
Vi pakker gerne din gave ind og vedlægger et lille julekort med dine julehilsner på, således pakken klar til at ligge under juletræet lige så snart du modtager den. For kun 10 kr. pr. vare, pakkes de ind. Skriv en kommentar på din ordre, hvis du køber flere varer, men kun ønsker bestemte varer pakket ind, så fjerner vi eventuelle ekstra gaveindpakningsgebyrer.
Vær opmærksom på at nogle varer ikke kan pakkes ind, da de er fore store - herunder fx trimmebord, badekar o.l.
Det skal være let og nemt at bytte!
Send varen retur sammen med dit ordrenummer.
Ønsker du en anden vare? Så laver vi en ombytning og ellers kan du få dine penge retur.
Vi tilbagebetaler ikke portoen ved returnering eller fremsendelsen.
- Pengene overføres retur til samme dankort/betalingsmetode som er anvendt ved bestillingen.
- De eneste gaver der ikke byttes er julevarer, julekalendere, samt foder/godbidder og loppemidler. Varen skal selvfølgelig være ubrugt og i original emballage.
Quick links
Fandt du ikke svar på dit spørgsmål?